Σάββατο 24 Απριλίου 2010

Πρωινά Νέα : «ΣΦΑΛΙΑΡΑ» Γ.Γ.Π.Η. ΣΕ ΚΑΧΡΙΜΑΝΗ! ...

    Απένταξε από το Γ΄ ΚΠΣ τη μελέτη της οδικής σύνδεσης Εγνατίας - Τζουμέρκων η Δ. Γεωργακοπούλου - Μπάστα.
    Επιβεβαίωση των δημοσιευμάτων των «Π.Ν.» για την «πολιτική κωλοτούμπα» του Νομάρχη σε σχέση με την εγκατάλειψη του οδικού έργου.

    Tην προχειρότητα που επέδειξε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ιωαννίνων στην αντιμετώπιση του υπό μελέτη οδικού άξονα που θα ...
συνδέσει - ίσως κάποια στιγμή στο απώτερο και άγνωστο μέλλον! - την περιοχή των Τζουμέρκων με την Εγνατία Οδό στο ύψος της γέφυρας του Αράχθου, τιμωρεί με τον πιο αυστηρό υπηρεσιακά και ίσως όχι μόνο... τρόπο, η Γενική Γραμματέας της Περιφέρειας Ηπείρου... Με απόφασή της η Δήμητρα Γεωργακοπούλου - Μπάστα αποφάσισε πρόσφατα, την απένταξη της ενταγμένης στο Γ΄ ΚΠΣ πρώτης φάσης της μελέτης της οδικής σύνδεσης των Τζουμέρκων με την Εγνατία Οδό, με το αιτιολογικό ότι το φυσικό αντικείμενο του έργου δεν ολοκληρώθηκε ποτέ... Η απόφαση αυτή επιφέρει ένα ακόμα ισχυρό πολιτικό πλήγμα στο προφίλ του εργατικού και μεθοδικού - πρακτικού Νομάρχη Αλέξανδρου Καχριμάνη που μετά την απένταξη, αν ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα των Κοινοτικών Πλαισίων Στήριξης, κινδυνεύει να βρεθεί αντιμέτωπος με την πράξη του καταλογισμού, να του ζητηθούν δηλαδή να επιστρέψει από εθνικούς πόρους, τα χρήματα που ξόδεψε μέχρι σήμερα, για τη συγκεκριμένη μελέτη. Και αυτά δεν είναι λίγα... Απλά - κάνουμε πρόταση εμείς - μπορεί να προστεθούν στα 7 εκατ. ευρώ που ζήτησε να λάβει ως δάνειο η Ν.Α.Ι. για την εξόφληση δεκάδων τελειωμένων από καιρό έργων... Το ιστορικό Το θέμα της οδικής σύνδεσης των Τζουμέρκων με την Εγνατία Οδό που βρίσκεται εδώ και χρόνια στο στάδιο της μελέτης από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ιωαννίνων, αποκάλυψαν τα «Π.Ν.» στις 16 Δεκεμβρίου 2009, με πρωτοσέλιδο δημοσίευμα, με την αφορμή που μας έδωσε η επιστολή του Νομάρχη Ιωαννίνων - με ημερομηνία 11/12/2009 - προς το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων και την «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.». Με την επιστολή του αυτή, ο Αλ. Καχριμάνης παραδέχονταν πως η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση από δικούς της πόρους έχει διαθέσει την τελευταία τριετία άνω των 2,500 εκατ. ευρώ για την εκπόνηση της μελέτης, που χωρίζεται στα τμήματα Μπαλντούμα - Κράψη και Κράψη - Πράμαντα, της περίφημης οδικής σύνδεσης και δηλώνοντας αδυναμία ολοκλήρωσης της μελέτης, ζητούσε να αναλάβει τη συνέχισή της το κράτος. «Η εκπόνηση των υπολειπόμενων μελετών απαιτεί σημαντικούς πόρους και τεχνογνωσία, που δεν διαθέτουν οι υπηρεσίες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ιωαννίνων. Για τους προαναφερθέντες λόγους και λαμβάνοντας υπόψη ότι η συγκεκριμένη οδική σύνδεση αποτελεί έναν από τους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού, προτείνουμε όπως η συνέχιση και η ολοκλήρωση των εργασιών ανατεθεί στην «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», η οποία διαθέτει την τεχνογνωσία και είναι σε θέση να την εντάξει στη συνέχεια σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, είτε εθνικό είτε ευρωπαϊκό» τόνιζε συγκεκριμένα στην επιστολή του ο κ. Καχριμάνης. Εμείς τότε, μιλήσαμε για την... άτακτη εγκατάλειψη του πράγματι μεγαλεπήβολου έργου από τη Νομαρχία, η Νομαρχιακή Αρχή ωστόσο, με αλλεπάλληλες απαντήσεις της στη συνέχεια, μπροστά στο θόρυβο που ξεσηκώθηκε, προσπάθησε να μας διαψεύσει πως όντως, ενδιαφέρεται να προχωρήσει το έργο. Μελέτη στη... μέση Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα τον περασμένο Γενάρη η Ν.Α.Ι., για την α΄ φάση της μελέτης, από το 2003 μέχρι τον Απρίλιο του 2007, διατέθηκαν 753.813 ευρώ, ενώ το 2008 διατέθηκε από το Γ΄ ΚΠΣ νέα πίστωση ύψους 1.819.000 ευρώ, με την οποία συνεχίστηκαν οι μελέτες, αλλά για την ολοκλήρωσή τους απαιτείται ακόμη η εκπόνηση μελετών για 23 γέφυρες και 4 σηράγγων. Η απόφαση για την απένταξη της τελευταίας μελέτης ελήφθη κατά το «ξεσκόνισμα» του παρελθόντος Πανοζάχου στην Περιφέρεια Ηπείρου, επ' ευκαιρία και της πρόσφατης συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Ηπείρου. Σύμφωνα με την προεκτίμηση της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» που έχει γίνει αποδεκτή από τη Ν.Α.Ι., οι συμπληρωματικές μελέτες που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της μελέτης πρόκειται να στοιχίσουν συνολικά 3.440.000 ευρώ, το υπολειπόμενο δηλαδή κόστος της μελέτης είναι υπερδιπλάσιο του φυσικού αντικειμένου που ήδη εκτελέστηκε μέχρι σήμερα... Η... πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία της συγκεκριμένης μελέτης δηλαδή, έγκειται στο ότι εντάχθηκε ως προς το ένα τρίτο περίπου στο Γ΄ ΚΠΣ, πράγμα που δε συνέβη για κανένα έργο και ποτέ! Στο ερώτημα βέβαια, πως πληρώθηκε η... λιγότερη από μισή μελέτη από πλευράς της Περιφέρειας Ηπείρου, όσο Γενικός ήταν ο Δ. Πανοζάχος, θα πρέπει να απαντήσουν τα υπηρεσιακά στελέχη που παραμένουν και σήμερα στη θέση τους. Τα στελέχη αυτά κάλυψαν, προφανώς με άνωθεν εντολές, την απόλυτη προχειρότητα της Νομαρχιακής Αρχής που θεώρησε πως με μπαλώματα θα καταφέρει ίσως κάποτε, να ολοκληρώσει μια τόσο σημαντική μελέτη, την οποία όμως, ξαφνικά εγκατέλειψε, γιατί οι πολιτικές συγκυρίες δεν την ευνοούν πια. Στο σκεπτικό της Περιφέρειας Ηπείρου για την απένταξη της μελέτης τέλος, υπάρχει και το επιχείρημα της μη αναζήτησης μέχρι σήμερα, πιθανής χρηματοδοτικής πηγής για την εκτέλεση ενός οδικού έργου που υπολογίζεται πως θα κοστίσει περί τα 150 με 200 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, άρχισε μια μελέτη για ένα έργο που με τη δεδομένη οικονομική στενότητα, φαντάζει σχεδόν αδύνατο να χρηματοδοτηθεί μέσα στα επόμενα χρόνια. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η απένταξη της μελέτης δε στερεί από την πολιτεία τη δυνατότητα, αν το θελήσει, ως Υπουργείο Υποδομών ή ως «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», να συνεχίσει την εκπόνησή της στο κομμάτι από την Κράψη ως τα Πράμαντα...